ul. Brzeska 51 08-102 Siedlce 845-237-485 kontakt@jobbing.org.pl

Pralnie samoobsługowe

Krok po kroku raczkujące dotąd na polskim rynku pralnie samoobsługowe, zaczynają zdobywać coraz więcej klientów i stopniowo stają się mocnym punktem branży. W Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej pralnie samoobsługowe można znaleźć niemal na każdym rogu- ludzie korzystają z ich usług, bo przede wszystkim  usługi są bardzo tanie, maszyny pralnicze super nowoczesne, więc oferują szeroki wachlarz programów, który można dopasować praktycznie do każdego  gabarytu i rodzaju prania- od wełnianego swetra, jedwabnej bluzki, poprzez puchową kurtkę, tenisówki, specjalistyczną odzież sportową, aż po wielką narzutę, czy namiot. Poza tym pralnie samoobsługowe to amerykański styl życia, czyli praktyczność i oszczędność w jednym, no i  okazja do spotkań i pogawędek z sąsiadami itp.

W naszym kraju pralnie samoobsługowe powstały na razie  tylko w dużych miastach i zapewne dopóki nie utrwalą swojej pozycji na rynku, to ich lokalizacja, będzie najważniejszym czynnikiem przesądzającym o sukcesie lub porażce. W tym wypadku dobra lokalizacja nie znaczy tylko „tam gdzie jest najwięcej ludzi i gdzie najłatwiej dojechać i zaparkować '' , to musi być miejsce, gdzie jest dużo ludzi, którzy albo nie mają pralek, albo nie mają czasu na pranie. Idealnym miejscem wydają się campusy uniwersyteckie, nowe osiedla mieszkaniowe, gdzie większość mieszkań jest wynajmowana, a wiadomo, że  w wynajmowanych mieszkaniach pralki zawsze są popsute.

W pralniach samoobsługowych oprócz profesjonalnego sprzętu pralniczego, dobrych środków piorących i wszystkich potrzebnych do prania i wykańczania akcesoriów, znajdziemy kącik kawiarniany, gdzie można wypić kawę i przeczytać gazetę, czy  kącik zabaw dla dzieci. Internet musi być obowiązkowo, ale też przeważnie  jest telewizor i radio. Wszystko to po to, aby czas w którym czekamy na zakończenie naszego prania ( zazwyczaj jest to półtorej do dwóch godzin) można było przyjemnie i pożytecznie spędzić. Na razie największą barierą rozwojową pralni samoobsługowych jest cena za usługę. Jest ona porównywalna do cen zachodnich, ale jednak w naszym kraju zarobki są ciągle wschodnie . Dobrym wyjściem byłyby ceny promocyjne, przynajmniej dopóki nie zdobędzie się mocniejszej pozycji, a klienci zaczną doceniać wygodę i przede wszystkim bardzo wysoką jakość usługi. Jest to jednak dość trudne w realizacji, zapewne ze względu na bardzo wysoki koszt inwestycji.